03.05. Onneksi olkoon: Outi | Palaute
Koko Helsinki

Kallion kirkon torni avataan yleisölle helatorstaina 9.5.2024

23.04.2024, 13:58 /  päivitetty 23.04.2024, 20:48
Kallion kirkon tornin ensimmäinen turistikausi starttaa toukokuussa 2024. Tornikierrosten avajaispäivää vietetään – luonnollisesti – 9.5. helatorstaina, Kristuksen taivaaseen astumisen päivänä. Torniin pääsee jonottamalla 10 hengen ryhmissä klo 14–19 välisenä aikana. Varausta ei voi tehdä etukäteen.
Kallion kirkon torni

Kierrostoiminta käynnistyy 15.5. alkaen käytettävissä olevien resurssien mukaan. Etsimme täysi-ikäisiä vapaaehtoisia erilaisiin torniin liittyviin tehtäviin. Sesonkiaikana (1.6.–31.8.) torni on auki keskiviikoista lauantaihin. Juhannusviikonloppuna torni on kiinni.

Opastetuille ja ennakkoon varattaville tornikierroksille ilmoittaudutaan toukokuussa avautuvan varausjärjestelmän kautta. Lauantaisin sekä mahdollisina muina teemapäivinä torniin pääsee jonottamalla, 10 hengen ryhmissä. Turvallisuussyistä kierrokselle edellytetään 18 vuoden ikää.

Tornikäynnin hinta on 10 euroa kesä-elokuussa, muina aikoina 14 euroa. Isompien ryhmien opastettuja kierroksia voi tiedustella sähköpostilla kallio.kirkontorni@evl.fi

Tornin pääsee edullisemmin erilaisina teemapäivinä, kuten Helsinki-päivänä tai Kallio Block Party -päivänä.

Kallion kirkon kahvila on avoinna keskiviikoista lauantaihin klo 11–16.

Kirkko on avoinna joka päivä läpi vuoden, arkisin 7–21 ja viikonloppuisin 9–19. Sisäänpääsy on maksuton.

Kirkon digi-oppaana toimii Reveel-sovellus. Sovellus kääntää infon 28 kielelle ja on käyttäjälleen ilmainen. Digitaalinen tornikierros maksaa 2,99. Reveel on muun muassa Tuomiokirkon, Suomenlinnan, Helsingin kaupungin ja Viking Linen käytössä.

Helatorstain Raamatunteksti: ”Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän. Apostolien teot” 1:11.

Lisätietoja:

Kirkkoherra Riikka Reina, Kallion seurakunta p. 09 2340 3610, riikka.reina@evl.fi

Torniopas Piia Pasanen, p. 050 345 4126, piia.pasanen@evl.fi

Viestintäpäällikkö Annmari Salmela, p. 050 3277220, annmari.salmela@evl.fi