29.04. Onneksi olkoon: Teijo | Palaute
Koko Helsinki

Tervetuloa ensi syksynä seurakunnan päiväkerhoon! - Paikkaa voi hakea huhtikuun ajan

Seurakunnat

21.03.2024, 16:28 /  päivitetty 15.04.2024, 09:53
Sinä taapero tai leikki-ikäinen, tervetuloa päiväkerhoon - leikin, ilon ja ihmettelyn maailmaan! Seuraava kausi alkaa elokuussa.

Päiväkerhossa leikitään, liikutaan, askarrellaan, musisoidaan yhdessä muiden lasten kanssa. Siellä myös opetellaan hiljentymistä ja ryhmässä toimimista, opitaan, tutkitaan ja kokeillaan.

Kauden 2024-25 päiväkerhokausi alkaa elokuussa. Hakuaika alkaa huhtikuun alkupäivinä (vaihtelee seurakunnittain) ja jatkuu huhtikuun ajan. Sen jälkeenkin ja myös kesken kauden seurakunnista voi tiedustella mahdollisia vapaita kerhopaikkoja.

Osassa seurakuntia kerhoon voivat tulla myös 2-vuotiaat. Kerhoja toimii eri puolilla Helsinkiä, ja ne kokoontuvat 1-4 kertaa viikossa 2-3 tunnin ajan.

Tarkempia tietoja ja hakulinkit löydät seurakuntien omilta sivuilta:

Herttoniemen srk (kerho Myllypuron kirkolla) alkaen 1.4.

Lauttasaari alkaen 1.4.

Mikael alkaen 1.4.

Munkkiniemi alkaen 8.4.

Pitäjänmäki alkaen 2.4.

Töölö alkaen 2.4.

Vuosaari alkaen 1.4.

Turvallinen kasvupaikka

Päiväkerhot ovat kristillistä varhaiskasvatusta tutussa, kiinteässä lapsiryhmässä.

Päiväkerho on turvallinen kasvupaikka, joka tukee lapsen kokonaisvaltaista kasvua ja kehitystä. Päiväkerhossa lapsi saa kokea Taivaan Isän suojaa mm. laulujen, rukousten ja kertomusten kautta. Seurakuntien varhaiskasvatuksen periaatteisiin voit tutustua täällä.

Kerhoja ohjaavat seurakuntien lastenohjaajat, jotka ovat varhaiskasvatuksen ammattilaisia. Toimimme yhteistyössä lapsen vanhempien tai muiden lähiaikuisten kanssa.

Tiedot ryhmien muodostumisesta ja paikan saamisesta lähetetään postitse touko-kesäkuun aikana.